Sunday, December 26, 2010

assignmentku menghitung hari....

sekarang ak nak listkan assignment jap.....

  1. madam nurul huda, global issues=  mcarik video n buat huraian psal video tue
  2. madam zarina,economy= buat essay psal prob di malaysia n how to settle da prob
  3. sir izzuan, intro law II=baca psal american legal system n carik pasal security tenure negara diorg
  4. madam ilyana, contract=prepare psal ada test nti bukak midsem!!!!
  5. madam azlina, bel writing=carik tjuk untuk legal issue-individual work
  6. madam carol, speaking class=persuasive speech
  7. madam shirin,speaking class too=ready 4 debate n record ur voice either sing or poem

emm....yg tu je kot.....tp skank ak nk bace novel ramlee awang murshid..apa nak jadiii.....


nie dia punyer review sket psal novel nie...

Dalam cerita ini ada sedikit adegan yang boleh dikaitkan dengan Mikhail spt pemburu dan pembunuh upahan, manakala setiap tindakan Ibrahim,Pak Markum, Supinah dan Aiddin berserta niat kerana Allah SWT sama seperti cerita Cinta Sang Ratu(Trilogi Bagaikan Puteri) ketika Laksamana Sunan berserah kepada Allah atas segala tindakannya ketika menentang musuh.

Ungu Karmila pula dikaitkan sedikit dengan kawasan tanah tinggi dan kabus tebal. Persamaannya adalah dlm novel Ungu Karmila, latar tempatnya di kawasan tanah tinggi Brinchang dan Cameron Highland. Dlm Rayyan Fantasi pula Kota Kinabalu, Kudasang dan Kudat menjadi latar tempat pada permulaan plot cerita.

**************************
Sinopsis
Cerita Rayyan Fantasi ini berkisar tentang bagaimana anak kecil yg x diketahui identitinya dan diasuh menjadi manusia yg berguna. Aiddin dan Ibrahim adalah makhluk ciptaan Allah tetapi bukan manusia. Aiddin adalah seorang budak yang pintar lagi genius hasil dari genetik bapanya Ibrahim yg merupakan penduduk planet Yuk'kaa.

Supinah adalah isteri kepada Ibrahim dan anak tunggal kepada Pak Markum. Kehidupan mereka sungguh sederhana sehingga Aiddin memasuki alam kampus apabila dia berkenalan dgn Feena, Mie Long, Suhaila dan Zaidan. Kelima-lima rakan ini membentuk sekumpulan kawan baik.

Tetapi Zaidan iri hati terhadap Aiddin kerana mesra dgn Feena. Akhirnya Aiddin bertunang dengan Feena. Aiddin juga disahkan hanya mampu hidup selama 3 bulan sahaja akibat barah otak tahap 4. Pelbagai hasrat Aiddin ditunaikan kerana dia hanya mampu hidup tidak lama lg. Antara hasraatnya mendaki Gunung Kinabalu.

Ketika turun dari puncak tersebut, Aiddin hilang di dalam kabus yg tebal. Setalah 5 tahun Aiddin ditemui semula tetapi pelbagai kejadian pembunuhan ngeri berlaku setelah kemunculan mengejut Aiddin.

Apakah perasaan Feena apabila melihat Aiddin? Bagaimana dengan Zaidan yg selalu mencemburui Aiddin? MieLong dan Suhaila tahu akan kemunculan semula Aiddin?

hohoho.....assignment mmg banyak gila....n cuti ak hnya  mghitung hari sahaja......ahad depan dah blik shah alam...sedey...nk dok lama ag kat umah...(pdahal bru smalam smpai tp ari nie daa kecoh xnak blik shah alam...huhuhu)....mood sedey skarang ney.....



Menghitung hari
Detik demi detik
Masa ku nanti apa kan ada
Jalan cerita kisah yang panjang
Menghitung hari...

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Cinta putih itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
Bukan puitis

*chorus*
Pergi saja cintamu pergi
Bilang saja pada semua
Biar semua tahu adanya
Diriku kini sendiri

Padamkan saja
Kobar asmaramu
Jika putik itu takkan ada
Yang aku minta tulus hatimu
bukan puitis

repeat chorus x2 


No comments:

Post a Comment